Pojďte s námi do trojky aneb výborná náborová kampaň

Na letošním marketing festivalu představil Jan Podzimek z agentury Pria případovou studii kampaně na nábor pojišťovacích agentů pro firmu Generali.

Zadání

Generali potřebuje nabrat větší množství „pojišťováků“. Image profese je ale pochybná, lidé si je představují jako dotěrné obchodníčky, co vnucují babičkám pojištění na kde co. Bylo třeba změnit vnímání pojišťováků a zároveň zacílit na kandidáty novým, kreativním způsobem.

Hlavní prvky kampaně:

1) Vytvoření kariérní mikrostránky nastup.si kde je představení práce pojišťováka a kontaktní formulář

2) Virální video s Alešem Hámou, které bojuje s předsudky o pojišťovácích vtipnou a odlehčenou formou.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lreicZqyIxY

3) Facebooková kampaň a využití remarketingu.

Výsledky

Kampaň přinesla skvělé výsledky: přes 11 tisíc shlédnutí videa, reach 2,5 milionu uživatelů, 1.5 tisíce vyplněných formulářů a přes 50 nabraných pojišťováků. Náklady kampaně pod 270 tisíc Kč a reklamní budget cca půl milionu.

Můj komentář

Ano, náklady v řádech stotisíců na personální inzerci si mohou dovolit jenom velké firmy. Ale zkuste si odpovědět, zda byste inzercí za půl milionu Kč na jobs.cz nabrali 50 pojišťováků. Já tvrdím, že ani náhodou. Gratuluji Generali, že se pustilo jinou cestou, než vyvěsit inzerát na pracovním serveru a čekat, kdo se přihlásí. A hlavně se ukázalo, že to prostě funguje. Podobnou kreativní kampaň si v malém může dovolit každý (pochopitelně bez videa s Alešem Hámou). Kariérní stránka, reklama na facebooku, remarketing… to je otázka 20ti tisíc.