Nábor přes mobil: maximální jednoduchost

Koukli jste se někdy, jak vypadají Vaše kariérní stránky na mobilu? Lze se vůbec přihlásit? Musí kandidát připojit CV, které v mobilu pravděpodobně ani nemá? Pojďme se kouknout na hlavní trendy v mobilním náboru.

Jaké jsou tedy trendy ve využívání mobilních technologií v náboru? Maximálně jednoduchý proces odpovědi, více mobilních funkcí a dobrá integrace s ATS systémy.

Přihlášení přes mobil je klíčovou strategií pro rok 2015.

V USA provedou uživatelé mobilních zařízení celou miliardu hledání měsíčně. Více než tři pětiny zájemců o zaměstnání si prohlížejí stránky zaměstnavatelů s volnými pozicemi na svém mobilu.

Uživatele mobilů odradí nepříjemná práce se stránkami s volnými pozicemi. „Pokud máte stránky, se kterými se špatně pracuje na telefonu, pak si hodně lidí řekne ‚Fajn, co tam mám dál?‘“, říká produktový manažer Barry Wu.

„Můžete mít formulář o 40ti kolonkách, ale nečekejte, že to někdo vyplní přes mobil. Pokud odpoví na inzerát jinde, kde jim to půjde, pak se možná nikdy nevrátí.“

Získejte více žadatelů tím, že od nich budete vyžadovat méně práce při odpovědi na inzerát. Čím delší je proces odpovědi, tím větší procento žadatelů ztratíte – obzvláště pak při odpovědi přes jakoukoliv mobilní platformu. „Odpověď přes mobil může obsahovat pouze kontakty na kandidáta, typ místa, o který má zájem, současné zaměstnání a odkaz na profesní profil,“ tvrdí Sarah White-Brennan, ředitelka v konzultantské firmě Accelir, která se věnuje náboru přes mobilní zařízení.

Jednoduchým procesem odpovědi získáte pasivní kandidáty. Ti nejlepší kandidáti jsou často příliš zaneprázdnění, aby trávili čas hledáním místa. “Společnosti používající technologie náboru přes mobilní zařízení získávají kvalifikovanější kandidáty, kteří jsou zaměstnaní a mají zkušenosti přímo související s inzerovaným volným místem,” tvrdí Sarah White-Brennan.  “Pokud aktivně nehledají, je pravděpodobné, že pošlou odpověď impulzivně.“

Zaveďte odpověď na jedno kliknutí.

Připravte se na situaci, kdy bude vše možné provést přes malou obrazovku. „Některé společnosti se přesouvají k systému, kde v celém procesu odpovědi není potřeba použít stolní počítač,“ říká Sarah White-Brennan.

Někteří poskytovatelé HR systémů jsou s mobilními řešeními pozadu. Poskytovatelé podnikových systémů na řízení talentů si možná myslí, že je potřeba řešit větší věci, než je vývoj uživatelského rozhraní pro obrazovky mobilních zařízení. „Nicméně pokud používáte robustní systém CRM nebo ATS, měl by umět zvládat i odpovědi z mobilních zařízení,“ tvrdí Sarah White-Brennan. A Barry Wu dodává: „Zaměstnavatelé musejí tlačit na své poskytovatele HR systémů, aby jejich produkty pracovaly s daty z náborových řešení pro mobilní platformy.“

Sociální sítě a mobilní technologie jsou přirozeným partnerem při náboru. V roce 2015 bude mobilní nábor bez sociálních médií jako náborář bez telefonu. „Sdílení přes sociální média je opravdu důležité, obzvláště pak pro lidi narozené již v tomto století,“ tvrdí Allan Wood.

„Myšlenkou je ‚Tady je pracovní místo, o které by někdo z mých přátel mohl mít zájem‘, případně ‚Kdo z mých známých by mohl být vhodný pro tuhle práci u nás ve firmě?‘ „

Mimo korporátní svět jsou odpovědi přes mobilní zařízení velmi časté. „Zaměstnavatelé s pracovníky, kteří nejsou profesionálové v obchodě, využívají mobilní technologie pro nábor ve velké míře,“ tvrdí Allan Wood. Od zdravotnictví po hotely a restaurace, stavební dělníky a řemeslníky, mnoho z pracovníků v těchto oborech dělá přes své chytré telefony skoro vše. „U řemeslných pracovníků jsou mobilní technologie o zkušenosti s jejich používáním: jak rychle jde najít volné místo a jak snadno jde na inzerát odpovědět.“

Zdroj: John Rossheim; Přeložil: Libor Lašek

Víte, kolik lidí navštíví Vaše stránky z počítače a kolik z mobilu? Můžou se Vaši uchazeči přihlásit přes LinkedIn? Pište do komentářů.

Chcete automaticky dostávat nové články o náborových trendech?