Jak bysi vedl Karel Gott na LinkedIn? Co na něj říká americké publikum? Měl by šanci získat práci? Trošku jsme se na něj podívali…
V jednom ze starších článků jsem se věnoval službě PhotoFeeler a proto nyní jenom v rychlosti: služba pracuje na podobném principu jako libimseti.cz. Nahrajete svojí profilovou fotku z LinkedIn a necháte o ní ostatní hlasovat. Je to o malinko sofistikovanější, protože uživatelé hlasují o několika parametrech vyfocené osoby: zda vypadá schopně, sympaticky a vlivně.
Umístil jsem na PhotoFeeler našeho modela a nechal hlasovat. Služba funguje hlavně v USA a výsledek tomu odpovídá. Skóre vidíte níže. Procenta ukazují, jak se umístil ze všech testovaných vzorků. To znamená, že vypadá schopněji, než 54% všech ostatních. To je dobré. Ale sympatie pouze na 13%?! Hlasovalo americké publikum. To bude tím. Kde byli všichni ti Elvisové a Dylanové, když Kája zpíval včelku Máju? Alespoň, že na vlivu skóroval za 75%.
Proč na fotce záleží?
O tom, že profesionální fotka na LinkedIn profilu je nutností pro uchazeče o zaměstnání není pochyb, ale co personalisté, manažeři a vedoucí? Myslím, že to je stejné jak s navštívenkou. Profesionální, čistá, pěkná navštívenka patří k dobrému vychování. Naopak umatlaná a zohýbaná vizitka moc parády neudělá. Uchazeči si často vyhledávají profily účastníků pohovoru a určitě bude lépe působit, pokud najdou profesionální profily. Tak proč si nedat trochu snahy s pěknou fotku.
Čeho se vyvarovat
- Fotka se zvířecím mazlíčkem
- Skupinová fotka
- Fotka vašeho dítětě
- Stará fotka
- Neprofesionální fotka (běžné chyby jako stíny v obličeji, protisvětlo, špatné ostření nebo oříznutí)
- Svatební fotka
- Fotka s nedostatečným rozlišením
- Kreslené postavičky, obázky apod.
- Rádoby vtipné gesta a grimasy
- Zamračený nepříjemný obličej