Pohovor jako reality show

Tomu říkám náborová kampaň. Málokdo má budget jako Heineken, ale proč se trochu neinspirovat. Video je perfektní.

Všechny přijímací pohovory jsou stejné. Jaká je vaše nejsilnější stránka? Jaká je vaše největší slabina? Mnoho kandidátů vám řekne, co chcete slyšet. Je pak složité před přijetím rozeznat skutečné talenty, když každý odpovídá stejně. Srdcař, perfekcionistka. Milióny různých článků přinášejí stejné tipy pro náboráře i kandidáty. Proč to trochu neokořenit? Heineken to udělal.

Pivovarnická společnost Heineken posunula pohovory na jinou úroveň. Kandidáty vystavují situacím, které by je během tradičního pohovoru nepotkaly, a testují tak jejich osobnost.

Heineken: The Candidate

Jak zjistíte, zda je daný kandidát skutečně vhodný pro pozici, pokud se na pohovor důkladně připravil? Je to stejné jako na všech ostatních pohovorech, na kterých v tomto týdnu byl. Společnost Heineken jde dál a staví žadatele o práci do potencionálně nepříjemných situací, aby bylo možné posoudit jejich reakce.

První test: držení se za ruku s náborářem cestou od recepce do kanceláře na pohovor.

Druhý test: jak reagují na situaci, kdy to vypadá, že člověk vedoucí pohovor potřebuje lékaře, ale dál klade otázky v rámci pohovoru.

Třetí test:
“Řekl byste o sobě, že jste horlivý a nadšený, nebo chladný a vypočítavý?”
“Horlivý a nadšený… ostatní se nakazí mým nadšením.”
“Myslíte, že jsem se právě nakazil?”
V Heinekenu staví kandidáty do limitních situací, aby vynikla jejich skutečná osobnost.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=j5Ftu3NbivE

Zdroj: recruiterbox.com; Přeložil: Libor Lašek

Pár údajů: počet shlédnutí na youtube.com 5.679.918, návštěvnost kariérních stránek vzrostla o 279%, počet příchozích CV vzrostl o 317%. Co dodat…

Máte tip na výbornou náborovou kampaň? Podělte se…

Mimochodem všimli jste si, že Heineken dostal na obsazovanou pozici 1.734 životopisů? Kolik jich dostáváte Vy?

A berete své kandidáty na zápas Juventus – Chelsea?