Mnoho úspěšných firem používá Facebook pro komunikaci s kandidáty. Pojďme se podívat na některé pěkné příklady.
Komunikace na facebooku je zejména o interakci s fanoušky, zajímavém a aktualizovaném obsahu nebo kalendáři akcí. Mít jen pěknou titulku nestačí, na druhou stranu je to právě první dojem, který rozhodne, zda bude kandidát pokračovat ve čtení nebo odejde jinam. De facto musíte celý svůj „employer brand“ vtělit do jedné fotky a pár řádek textu.
AirBus :
Obrovské moderní letadlo a reference spokojené zaměstnankyně. Obecně jsou reference velmi dobrým marketingovým nástrojem. Konkrétní člověk vždy působí důvěryhodněji než anonymní slogan.
Allianz :
Allianz, celosvětová jednička v pojištění a finančních službách, není s náborem přes Facebook pozadu. Opět vidíme, že firemní sdělení vložené do úst konkrétnímu člověku vypadá dobře.
Astrium :
“Zanechte svůj otisk v budoucnosti“ – Astrium je soukromá kosmická společnost. A co může být pro vědce a inženýry hledající nové místo více fascinující, než vesmír?
AT&T :
Ano, i tato 136 let stará společnost pracuje s náborem přes Facebook. Společnost AT&T se na své úvodní kariérní stránce prezentuje barevnými, přátelskými tvary.
Averitt :
Averitt patří mezi přední přepravce v USA. Jejich atraktivní úvodní stránka velice účinně sděluje kulturu společnosti, kde “jsou hnací silou lidé”.
Boeing :
Světová jednička v aerokosmonautice Boeing vyrábí sofistikované stroje, takže o sexy produktové fotky nemá nouzi. Na úvodní stránce zabírá hlavní místo slogan “Úžasní lidé dělají úžasné věci.“
Crown :
Crown je jednou z největších australských skupin podnikajících v pohostinství a zábavním průmyslu. Jejich stránka cílí na týmovost, spolupráci, dobrou atmosféru.
DaVita :
DaVita je předním specialistou ve zdravotní péči o ledviny v USA. Proto úvodní fotka navozuje pocit zdraví a radosti.
EA :
Herní gigant Electronic Arts sází na své hry. Většina fanoušků hned pozná FIFA nebo Battlefield.
G4S :
Profíci pracují v G4S. Vypadají akčně a seriózně.
H-E-B :
Největší nezávislý maloobchod s potravinami H-E-B na to také jde přes své zaměstnance.
Hyundai :
Korejská automobilka Hyundai na své úvodní kariérní stránce na Facebooku ukazuje svůj poslední výstavní kousek.
Ledcor :
Velká stavební firma Ledcor má na stránce svářeče při práci a výsledné krásné potrubí.
Microsoft :
Zajímavé. Softwarový gigant Microsoft neukazuje spokojené ajťáky, ale konkrétního uživatele svých produktů.
British Army :
Většina ozbrojených složek má pěkné kariérní stránky. Zde jeden z mnoha příkladů.
Taco Bell :
Taco Bell je mexický fast food. V USA je natolik známý, že si může dovolit i trochu kreativnější reklamu.
Telecom NZ :
Telecom Group je největším poskytovatelem telekomunikačních a IT služeb na Novém Zélandě. Opět máme spokojené zaměstnance. Fotky z jejich pracovního prostředí působí opravdověji, než obyčejné portrétovky.
Unilever :
Úvodní stránka Unileveru říká „jsme kreativní a přátelská firma“.
OSN :
Organizace spojených národů ukazuje spojený a jednotný tým.
Vocus :
Vocus je předním poskytovatelem cloudového marketingového softwaru a jako mnoho IT firem se může pochlubit útulnými cool kancelářemi.
Walmart :
Walmart také sází na reference zaměstnanců a zdůrazňuje možnost flexibilní pracovní doby. To není špatné. Proč hned na první stránce neprodat jeden z důležitých benefitů?
Zdroj: hirerabbit.com
Některé ze stránek jsou možná příliš šité na vkus amerického publika a proto v našich podmínkách nemusí fungovat. V dalších článcích se budeme věnovat kariérním stránkám českých firem a připravujeme návod, jak rychle založit vlastní stránku na facebooku. Pokud chcete články dostat do e-mailu, zanechte nám Vaši adresu.