Noty

6 rad pro vytvoření kvalitního inzerátu

Pokud máte v úmyslu rozšířit svou společnost, budiž vám přáno. Nicméně si musíte uvědomit, že poptávka firem po kvalitních talentovaných kandidátech roste neustále. Většina náborových inzerátů je nudná a ztratí se v záplavě ostatních.

Klíčem k získání zásadních lidí, které vaše společnost potřebuje, začíná dokonalým sestavením popisu místa. Sestavili jsme 6 rad, které potřebujete k sepsání perfektních popisů práce.

 1: Upoutejte pozornost hned na začátku

Při náboru si snažte představit ideální kandidáty, které byste na svá volná místa chtěli. Jaké vlastnosti mají? Jaké sdělení podle vás by takovou osobu zaujalo? Toto jsou velice důležité detaily, které musíte při sestavování popisu volného místa promyslet. Pokud upravíte inzeráty podle ideálních kandidátů, výrazně si tak zjednodušíte celý náborový proces.

2: Sepište si základní informace

Nechcete zabíhat do přílišných detailů, ale je nutné zmínit to nejdůležitější:

  • Název pozice a odpovědnosti – Inzerujte pozici, kterou si přejete obsadit, s podrobným, nicméně stručným shrnutím toho, co daná pozice obnáší a proč je pro vaši společnost cenná.
  • Dovednosti a kvalifikace – Uveďte několik dovedností a kvalifikací, které jsou od kandidátů požadovány pro dané místo. Taktéž byste měli uvést, zda jsou takové dovednosti a kvalifikace minimální nebo výhodou.
  • Plat a benefity – Pokud vaší společnosti nevadí uvést standardní platové rozmezí pro danou pozici, tak jej uveďte. Opět platí, že potencionální kandidáti tento typ transparentního jednání oceňují.
  • Umístění společnosti a kontaktní informace – Sem patří adresa kanceláří, poštovní adresa, e-maily, kontaktní telefony, sociální sítě apod. Žadatelům byste měli dát jednoduchý způsob, jak zažádat o volné místo.

 3: Buďte struční

Poté, co máte pocit, že jste zmínili základní informace, nezabíhejte příliš do podrobností. Není ve vašem zájmu nudit potencionální kandidáty příliš obsáhlým popisem pozice. Můžete zkusit použít odrážky se stručnými popisy, aby byl popis volného místa jednodušší a strukturovaný. Toto není nutné dohánět příliš vysokým počtem slov v popisu práce.

 4: Vyvarujte se vágních informací

Při sestavování popisu pozice byste se měli vyvarovat používání slov jako „často“ nebo „někdy“. K popsání požadované pracovní doby nebo rozsahu práce používejte standardní měrné jednotky. Potencionální kandidáti tyto informace ocení.

 5: Používejte grafiku

Měli byste se pokusit používat při popisu pozice obrázky a grafiku. Doba starých a nudných formalit je pryč. Tato zdánlivě netradiční metoda upoutání pozornosti žadatelů je velice účinná obzvláště s ohledem na skutečnost, že soutěžíte s ostatními společnostmi o přijetí těch nejlepších. Grafika a obrázky dají vašemu popisu pozice život a taktéž prezentují osobnost vaší společnosti.

 6: Buďte více osobní

Při náboru se snažte neznít jako úplný robot. Potencionální zaměstnanci preferují společnosti, kde se cítí dobře. Musíte být schopni nastolit osobní tón již v popisu pozice a oslovit tak lidskou stránku svých potencionálních zaměstnanců. Je ve vašem zájmu v popisu pozice obsáhnout obecnou kulturu vaší společnosti a její osobnost. Tímto nastavíte určitou míru důvěry a pochopení mezi vámi a potencionálními zaměstnanci.

A to je vše! Řiďte se těmito radami a slibujeme, že vaše inzeráty přitáhnou lepší kandidáty. Nábor je vážná věc, ale to neznamená, že musíte psát nudné popisy pozic – důležité je dokonale vyvážit osobní přístup a preciznost.

Zdroj: hirerabbit.com, Přeložil: L. Lašek