Pracovní inzeráty na Facebooku

Facebook spustil novou funkci Facebook jobs, která umožňuje kandidátům pohodlnější odpovídání na pracovní nabídky a firmám efektivnější inzerci.

Jak to funguje

Doteď bylo možné pracovní inzerát zveřejňovat jako běžný příspěvek prolinkovaný na kariérní stránky firmy. Nyní je k dispozici nový formát – pracovní nabídka. Na levé liště se objevila záložka “Pracovní nabídky”, pod kterou se zobrazují všechny volné pozice.

Při vytváření nového inzerátu jsou třeba vyplnit tato pole:

Úvod – úvodní text nad obrázkem, který může mít 90 znaků.

Fotka – je možné nahrát libovolnou fotku, dejte si jen pozor na správný rozměr. Video zatím není možné nahrát.

Titulek – název pozice, který se objeví velkými písmeny pod fotkou.

Lokalita – místo výkonu práce.

Plat – nepovinné pole. Může být uvedena hodinová, denní nebo měsíční mzda.

Typ práce – na výběr je: plný úvazek, částečný úvazek, studijní praxe, dobrovolník, na dohodu (trošku tu skřípe překlad)

Podrobnosti – detailní popis pozice, který může mít až 5000 znaků.

Další otázky – můžete vytvořit vlastní otázky typu ano/ne, výběr z možností anebo volný text.

Na konci ještě zadáte, zda vám odpovědi mají chodit do emailu nebo do Messengeru.

 

Pokud uchazeč otevře pracovní inzerát, má možnost kliknout na “Přihlásit se” a přejít na jednoduchý odpovědní formulář. Facebook předvyplní informace z jeho profilu, které je možné případně upravit, a další klikem rovnou odeslat.

Odpovídání na dva kliky přímo z prostředí Facebooku bez nutnosti načítání kariérní stránky je velmi pohodlné a umožní zachytit kandidáty, kteří by jinak na inzerát neodpověděli.

Reklama

Nový inzerát se po zveřejnění chová podobně jako běžný příspěvek, to znamená, že se objeví fanouškům v news feedu a je možné jej sdílet, lajkovat či komentovat. Je třeba počítat s tím, že přirozený dosah je jenom pár procent, to znamená, že pokud máte tisíc fanoušků, uvidí příspěvek několik desítek z nich. Pokud chcete příspěvku zajistit větší dosah a cílit i na lidi, kteří vaši stránku nesledují, musíte pracovní inzerát podpořit reklamou.

To je možné udělat buď z Business managera, nebo propagací příspěvku na stránce. Nejdůležitější je dobré zacílení. Můžete cílit na lidi podle lokality, věku, pohlaví a podle zájmů. Při dobrém zacílení zpravidla není třeba příliš velký rozpočet. Zajímavý dosah máte už od 500 Kč. Větší kampaně pochopitelně spotřebují tisíce nebo desítky tisíc.

Základní statistika příspěvku je vpravo.

Nejlevnější je cílit reklamu na vlastní fanoušky, a proto mají firmy nyní o důvod více budovat si na Facebooku dobrou vizibilitu a zvětšovat počet fanoušků. Jak ukazuje statistika na obrázku, inzerát na Testera vidělo 1,628 lidí bez jakékoliv placené propagace. Stránka STRV má 7.860 fanoušků, takže jej vidělo 20 % všech fanoušků. To je velmi vysoké číslo, které si vysvětluji tím, že Facebook většinou dává novým formátům zvýhodnění, aby se rychleji chytly. 

Využití

V České republice používá Facebook denně 3,9 milionu lidí, a celkem ho má 4,8 milionů uživatelů, což je 60 % všech uživatelů internetu. Pomocí Facebook jobs můžete oslovit opravdu široké publikum. Sám Facebook tvrdí, že nový nástroj je vhodný pro menší firmy a pro středně nebo méně kvalifikované pozice.

Ve volných pozicích je možné vyhledávat a filtrovat a seznam všech volných pozic naleznete zde: https://www.facebook.com/jobs

Rady a tipy

Vyberte si jednu pozici, kterou budete zadávat na pracovní portál a dejte ji ve stejný čas na facebook. Podpořte inzerát přesně v té výši, kolik stojí inzerce a srovnávejte, ze kterého zdroje vám přijde víc relevantních odpovědí.

Těžko dopředu říct, na kterou cílovku a na které pozice bude Facebook jobs fungovat nejlépe. Nejlepší bude zkoušet a testovat. Je třeba dodržovat hlavní zásady jako psát texty, které jsou stručné a k věci, zvolit autentické fotografie, vyhýbat se fotobance, a dodržovat správné rozměry fotek, protože jinak to dopadne jako na obrázku níže.